Hoe u uw bedrijf organiseert zodat u nooit verdwaalt

door Farah Cuyvers

Hoe organiseer je je bedrijf zodat je nooit verdwaalt...

*Disclaimer: dit artikel bevat mogelijk affiliate links. Dat betekent dat als je iets koopt via een van de onderstaande links, ik een kleine commissie verdien zonder dat jij iets extra betaalt. Dus bedankt voor het steunen van mij en alle gratis inhoud. Genieten van!

Wanneer u aan uw bedrijf werkt, heeft u orde in de chaos nodig, omdat dit u niet alleen tijd bespaart, maar ook gemoedsrust geeft!

Met een georganiseerde laptop en telefoon bespaar je waardevolle tijd omdat je niet uren hoeft te zoeken naar dat exacte document of die specifieke foto die je nodig hebt. Je weet precies waar alles is en het voorkomt ook dat je belangrijke documenten kwijtraakt.

Je hebt orde in de chaos nodig!

Maar hoe u uw bedrijf op een effectieve manier organiseert en niet minder belangrijk… hoe u het op de lange termijn volhoudt! Laten we dit doen!

Begin met het maken van mappen op je laptop met een goede structuur. Hier vind je een 'bestandsorganisatie spiekbriefje' die je als referentie kunt gebruiken om je basisstructuur op te zetten. 

Maak de mappen die je nodig hebt die op het spiekbriefje staan in Google Drive of iCloud. Ruim je laptop op door alle bestanden die je niet meer gebruikt te verwijderen of te archiveren. 

Nadat u uw laptop hebt georganiseerd, moet u ervoor zorgen dat u een back-up maakt van al uw bestanden. Persoonlijk maak ik graag een back-up van al mijn bestanden op een externe harde schijf en op een digitale drive zoals 'MEGA'. Zo heb je 3 keer al je bestanden en is het bijna onmogelijk om je waardevolle documenten kwijt te raken.

Blijf op de hoogte van je spel en heb de controle!

Tips om uw bedrijf op LANGE TERMIJN georganiseerd te houden

Zo, je hebt alles op orde… maar hoe voorkom je dat het in een oogwenk weer een puinhoop is? Je weet hoe het gaat… als je aan iets werkt, sla je het gewoon willekeurig op je bureaublad op en denk je “oh ik organiseer het later wel”, en dan doe je het nooit meer en is het allemaal weer rommelig.

  • De map 'te ordenen bestanden'
    Zoals je ziet op je 'bestandsorganisatie spiekbriefje', is er een map in het diverse gedeelte met de tekst 'bestanden om te ordenen'. Natuurlijk raad ik aan om alles meteen goed te vertellen, maar we weten allemaal hoe het leven soms is… en dat is volkomen begrijpelijk. Dus daar is deze map voor. 
  • Maandelijkse organisatiedag
    Kies een specifieke dag waarop je besluit tijd vrij te maken om alles te organiseren. Voor mij is dit elke 1e dag van de maand aangezien ik mijn organisatie, administratie en boekhouding allemaal op één dag doe. Doordat je het maandelijks doet hou je het bij en kost het echt niet veel tijd. Dit is ook wanneer u uw map 'Te ordenen bestanden' organiseert.

Dat zijn mijn simpele tips om je bedrijf zo te organiseren dat je nooit verdwaalt. Ook al lijkt het niet zo belangrijk, maar een goede organisatie van al je bestanden, documenten, mappen,… kan je echt zoveel tijd besparen! Door een organisatiedag te houden maak je letterlijk tijd vrij om tijd te besparen dus het is absoluut de moeite waard. Zorg dat je het niet overslaat!

Als je een andere manier of meer ideeën hebt om je bedrijf te organiseren, laat het me dan weten in de reacties hieronder! Ik vind het altijd leuk om meer te leren.

Veel liefs & succes!

 

Farah

*Alleen goede vibes. U kunt zich op elk moment afmelden.

Laat een reactie achter